jueves, 4 de octubre de 2018

AUTOR DO MES: ANA MARÍA MATUTE.



Ana María Matute (Barcelona, 1925 - 2014), é unha das autoras  máis importantes da literatura contemporánea. Galardoada cos premios máis notables do noso panorama literario, como o Cervantes, o Nacional das Letras, o Planeta ou o Nadal entre outros. En 1996 foi elixida académica, ocupando o asento K, da Real Academia Española, sendo a terceira muller en formar parte da institución en 300 anos.
Tamén é lembrada pola Biblioteca Nacional de España como unha das autoras no proxecto “Rebeldes e Transgresoras” no Día Das Escritoras do 2018, que se celebra o día 15 de outubro  e  na que participa tamén a BPM Xosé Neira Vilas con citas coma éstas:

“Sus viejas tías deseaban casarla rápidamente, alejarla de Oiquixa y la murmuración. Zazu sonrió pensando en ellas, en su odio secreto e ignorado, celoso guardián de la familia. La odiaban por su vida, por sus bajos instintos de muchacha arrabalera, pero jamás lo hubieran confesado, porque, a pesar de todo, ella era la hija de una Antía. A Zazu le era indiferente aquel matrimonio, como le era indiferente todo lo ajeno a su vida interna, oscura y abrasada.

«Nunca se preocupó nadie de mi corazón. Mi corazón y yo crecimos extrañamente, dentro de un mundo frío y distante. Yo he ido buscando siempre algo, y no sé qué he buscado. Alguna cosa me grita mi corazón, a veces, y yo no sé qué es.» Ella entregaba su cuerpo fácil, iba detrás de su cuerpo fácil, con su alma difícil y distante. Con su alma asomada detrás de la vida, porque no veía nunca lo que había al otro lado de las cosas. «Mi cuerpo lleno de secretos, que, al fin, no sabe nunca decirme nada. Mi pobre cuerpo equivocado y triste, como un grito en la noche, la inmensa noche que asusta a los niños, esconde a los pájaros y abre nuevos vacíos debajo de mis pies. Mi pobre corazón, como una lámpara enterrada.»
(…)
«Nada importa. Todo da igual, al fin.» Zazu apagó la lámpara. Y de nuevo el cielo, pálido y verde, se adueñó suavemente del contorno de los muebles. De toda la pequeña noche de la habitación.”

Se queredes consultar algunha das  súas obras, recordade que as temos na biblioteca.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario